Jak kupować w sieci

Zakupy przez Internet to zazwyczaj sprawa łatwa, szybka i przyjemna. Na tyle, że z roku na rok rośnie liczba Polaków wybierających sieć zamiast zwykłych sklepów. Jednak kupując w Internecie również należy zachować ostrożność.

Autor: molko, 03/11/2010, 17:42

Porównanie cen

Ceny proponowane przez internetowe sklepy zazwyczaj są niższe niż te w tradycyjnych, choć nie muszą dotyczyć każdego towaru. Żeby mieć pewność, że nie przepłacimy, nie można bazować tylko na asortymencie jednej firmy. Najlepiej zobaczyć ofertę kilku, by mieć jasną i klarowną sytuację. Kto nie ma ochoty na mozolne przeglądanie stron internetowych powinien skorzystać z „porównywarek cen”. To sposób szybszy i zazwyczaj miarodajny – o ile oczywiście konkretne informacje są regularnie aktualizowane.

    Pokaż komentarze (0)

    Autor: molko 03/11/2010, 17:42

    49 pkt
    oceń pozytywnieoceń negatywnie  zgłoś do usunięcia

    Zachowanie rachunków

    Przechowuj rachunki i inne dokumenty, które otrzymałeś podczas przeprowadzania transakcji. Wydrukuj lub skopiuj zamówienie oraz regulamin zakupu przedstawiony na stronie internetowej. Zachowaj kompletną korespondencję z e-sklepem.

      Pokaż komentarze (0)

      Autor: molko 03/11/2010, 17:42

      53 pkt
      oceń pozytywnieoceń negatywnie  zgłoś do usunięcia

      Cena plus przesyłka

      Przy każdym zakupie powinno się zwrócić uwagę na koszty przesyłki. Co bowiem z tego, że towar jest tańszy o kilka złotych niż w zwykłym sklepie, kiedy przyjdzie nam dopłacić za dowóz. Wtedy cena już wcale nie musi być tak atrakcyjna.

        Pokaż komentarze (0)

        Autor: molko 03/11/2010, 17:42

        49 pkt
        oceń pozytywnieoceń negatywnie  zgłoś do usunięcia

        Dbanie o informację

        Wybierajmy e-sklepy dostarczające maksymalną ilość informacji o danym produkcie, co pozwoli na świadomy wybór. Omijajmy zaś takie, które podają jedynie zdawkowe dane uzupełnioną pojedynczym zdjęciem. Upewnij się, że jest to dokładnie ten produkt, którego poszukujesz - pozwoli to uniknąć sytuacji, gdzie dostarczony towar będzie jedynie rozczarowaniem.

          Pokaż komentarze (0)

          Autor: molko 03/11/2010, 17:42

          53 pkt
          oceń pozytywnieoceń negatywnie  zgłoś do usunięcia

          Sprawdzenie sprzedawcy

          Sieciowy przedsiębiorca zobligowany jest do poinformowania o takich aspektach jak: nazwa i „fizyczny” adres firmy, forma prawna pod jaką działa, organ, który zarejestrował działalność przedsiębiorcy, a także numer, pod którym został zarejestrowany. W przypadku braku takich informacji powinna zapalić się w głowie czerwona lampka. Może chce coś ukryć bądź robić trudności przy ewentualnej reklamacji?

            Pokaż komentarze (0)

            Autor: molko 03/11/2010, 17:42

            56 pkt
            oceń pozytywnieoceń negatywnie  zgłoś do usunięcia

            Zapoznanie się z regulaminem

            Z regulaminami jest jak z umowami – rzadko kto je w ogóle czyta. A trzeba. Daje to znajomość zasad na jakich nabywamy produkt oraz pewność, choćby odnośnie tego czy mamy gwarancję terminowej dostawy bądź co się stanie kiedy dostaniemy zniszczony towar.

              Pokaż komentarze (0)

              Autor: molko 03/11/2010, 17:42

              53 pkt
              oceń pozytywnieoceń negatywnie  zgłoś do usunięcia

              Wybór zapłaty

              Do obowiązków przedsiębiorcy należy również poinformowanie klienta o sposobach płatności. Zazwyczaj można wybierać pomiędzy: kartą kredytową, zapłatą na konto i płatnością przy odbiorze. Opłata z góry nie wchodzi w grę. Jeśli firma uznaje jedynie taką formę zapłaty warto całą sytuację poważnie przemyśleć. Dodatkowo jeśli podajesz przez internet numer swojej karty kredytowej, upewnij się, że korzystasz z bezpiecznego połączenia
              (https://).

                Pokaż komentarze (0)

                Autor: molko 03/11/2010, 17:42

                54 pkt
                oceń pozytywnieoceń negatywnie  zgłoś do usunięcia

                Nie można zrzec się odpowiedzialności

                E-sprzedawca nie może zrzucić odpowiedzialności za niedostarczenie przesyłki na kogoś innego proponując, by kupujący sam rozwiązał problem np. z pocztą czy firmą kurierską. Warto o tym pamiętać.

                  Pokaż komentarze (0)

                  Autor: molko 03/11/2010, 17:42

                  52 pkt
                  oceń pozytywnieoceń negatywnie  zgłoś do usunięcia

                  Pomoc publiczności

                  Zasięgnięcie języka u innych użytkowników z pewnością przy zakupach nie zaszkodzi. To w końcu oni najlepiej wiedzą jak e-sklep działa i czy wywiązuje się ze zobowiązań. Nieprzychylne recenzje powinny dać wiele do myślenia.

                    Pokaż komentarze (0)

                    Autor: molko 03/11/2010, 17:42

                    50 pkt
                    oceń pozytywnieoceń negatywnie  zgłoś do usunięcia

                    Dbanie o bezpieczeństwo komputera

                    Nie kupuj ani nie przeprowadzaj żadnych transakcji na komputerach ogólnodostępnych, a w swoim zainstaluj odpowiednie oprogramowanie antywirusowe i firewall. Co więcej, po zakończeniu każdej sesji nie zapomnij się wylogować, cały czas zwracając uwagę na komunikaty wyświetlane przez przeglądarkę. Powód? Coraz więcej zagrożeń ze strony hakerów, którzy potrafią zdobywać interesujące ich dane osobiste bazując na nieuwadze i naiwności użytkowników sieci.

                      Pokaż komentarze (0)

                      Autor: molko 03/11/2010, 17:42

                      60 pkt
                      oceń pozytywnieoceń negatywnie  zgłoś do usunięcia

                      https://www.milionporad.pl/