Tworzymy logotyp.

Do tworzenia loga świetnie nadaje się program Illustrator (ewentualnie Corel DRAW), który zapewnia większą dokładność niż inne programy graficzne oraz umożliwia pracę na wektorach. Oznacza to iż logo można swobodnie skalować, bez utraty jego jakości, ani obciążania pamięci systemu zbyt dużą wielkością pliku.
No dobrze ale na co zwrócić uwagę tworząc logotyp?

Autor: fratellanza, 26/08/2010, 16:18   temat wyróżnionyTemat wyróżniony przez redakcję

Prostota i czytelność.

Logotyp ma służyć identyfikacji, dlatego powinien być czytelny niezależnie od tego gdzie i w jakich rozmiarach się pojawi. Dlatego lepiej postawić na prostotę – mało kolorów i do dwóch czcionek. Logotyp powinien wyglądać dobrze w kolorze, ale także w czerni i bieli. Ponadto, ma się wyróżniać i przesyłać pozytywny komunikat. Stąd, obok krótkiej nazwy można posłużyć się sloganem, żeby przekazać więcej szczegółów o reklamowanej firmie czy o produkcie.

    Pokaż komentarze (0)

    Autor: fratellanza 26/08/2010, 16:18

    37 pkt
    oceń pozytywnieoceń negatywnie  zgłoś do usunięcia

    Nie bójmy się porównań.

    Warto porównać loga innych firm z wybranej branży. Można także wypisać przymiotniki (lub poprosić o to Klienta), które powinny kojarzyć się z danym logiem oraz odpowiedzieć na pytanie: „kim są odbiorcy oraz czego oczekują?” - w tym konkretnym przypadku. Pomocne może się także okazać stwierdzenie gdzie logo zostanie użyte - tylko na str. www, wizytówkach, czy również w broszurach, na koszulkach, pocztówkach, pojazdach, banerach, etc.

      Pokaż komentarze (0)

      Autor: fratellanza 26/08/2010, 16:18

      43 pkt
      oceń pozytywnieoceń negatywnie  zgłoś do usunięcia

      Przemyślana kolorystyka.

      Przy tworzeniu projektów należy uwzględnić skojarzenia różnych osób związane z wybranymi kolorami. Chcąc trafić do Odbiorcy z wybranej grupy społecznej, należy zastanowić się co może go przyciągnąć oraz jakie są tego przyczyny. Przykład: starsza osoba, szukająca banku któremu mogłaby zaufać, lepiej odbierze stonowane barwy, bez gwałtownych przejść i większe, proste czcionki. Młoda osoba będzie bardziej nastawiona na dynamikę, witalność, żywotność, intensywność. Dziecko podobnie – wybierze mocne barwy i ciepłą kolorystykę.

        Pokaż komentarze (0)

        Autor: fratellanza 26/08/2010, 16:18

        44 pkt
        oceń pozytywnieoceń negatywnie  zgłoś do usunięcia

        Diabeł tkwi w szczegółach.

        Przy tworzeniu logotypu dla „poważniejszych firm”, mających kojarzyć się ze stabilnością, najlepiej sprawdzają się zwarte kształty. Dla firm „z historią” nadają się czcionki szeryfowe (z kreskami, czyli bardziej podobne do kroju Times New Roman, niż np. Arial, czy Myriad Pro). Logotypy, które powinny się kojarzyć z czymś mniej oficjalnym, przyjaznym i przystępnym, mogą mieć np. łagodniejsze kształty, zaokrąglenia, pogrubienia.

          Pokaż komentarze (0)

          Autor: fratellanza 26/08/2010, 16:18

          37 pkt
          oceń pozytywnieoceń negatywnie  zgłoś do usunięcia

          Wrażenia innych.

          Zawsze warto pokazać swój projekt kilku osobom zanim prześle się go Klientowi. Dzięki temu pozbędziemy się ewentualnych przeoczeń oraz dowiemy się czy nasz projekt wywołuje takie wrażenie, jakie chcieliśmy.

            Pokaż komentarze (0)

            Autor: fratellanza 26/08/2010, 16:18

            30 pkt
            oceń pozytywnieoceń negatywnie  zgłoś do usunięcia

            https://www.milionporad.pl/