Jak przetrwać długą trasę

Jak przetrwać długą trasę

Długie trasy są raczej niebezpieczne: są monotonne i nudne, więc trzeba dobrze się do nich przygotować, by nie zasnąć za kierownicą i w całości dojechać na miejsce.

Autor: integrator, 04/12/2007, 12:36   temat wyróżnionyTemat wyróżniony przez redakcję

Zmiana kierowców

Gdy w grę wchodzi ponad 1000-kilometrowa podróż, naprawdę warto mieć kierowcę na zmianę. I najlepiej nie zmieniać się w połowie dystansu, tylko co parę godzin.

    Pokaż komentarze (1)

    Autor: integrator 04/12/2007, 12:36

    48 pkt
    oceń pozytywnieoceń negatywnie  zgłoś do usunięcia

    Postoje i drzemki

    Różne są strategie kierowców na częstotliwość postojów, ale na pewno należy je regularnie robić - np. co 3 godziny. Gdy ogarnia Cię senność, absolutnie nie wahaj się: postój i krótka, np. godzinna, drzemka pozwolą Ci odzyskać siły. Nie odkładaj tego na następny postój. I oczywiście koniecznie wyśpij się dzień przed jazdą!

      Pokaż komentarze (2)

      Autor: integrator 04/12/2007, 12:36

      59 pkt
      oceń pozytywnieoceń negatywnie  zgłoś do usunięcia

      Rozruszaj się na postoju

      Proste ćwiczenia fizyczne - pajacyki, przysiady, pompki, bieg dookoła parkingu - w połączeniu ze "świeżym" powietrzem poprawią krążenie i dotlenią Ci mózg :) Do tego zmniejszasz szanse na bóle różnych części ciała od jednostannej pozycji za kółkiem.

        Pokaż komentarze (1)

        Autor: integrator 04/12/2007, 12:36

        42 pkt
        oceń pozytywnieoceń negatywnie  zgłoś do usunięcia

        Kawa, energy drinki? Niekoniecznie

        Różnego typu dopalacze niestety nie działają na wszystkich, a jak działają to często na krótką metę z jeszcze gorszym efektem "po". To znaczy że po godzinie ożywienia ogarnie Cię jeszcze większa senność.

          Pokaż komentarze (0)

          Autor: integrator 04/12/2007, 12:36

          47 pkt
          oceń pozytywnieoceń negatywnie  zgłoś do usunięcia

          Głośna muzyka nie działa

          Wbrew pozorom głośna i ostra muzyka tylko Cię zmęczy: po godzinie czy dwóch będziesz ogłuszony i przymulony, dodaj do tego hałas samochodu przy większej prędkości - spadek koncentracji gotowy. Co jakiś czas muzykę w ogóle warto na chwilę wyłączyć.

            Pokaż komentarze (0)

            Autor: integrator 04/12/2007, 12:36

            42 pkt
            oceń pozytywnieoceń negatywnie  zgłoś do usunięcia

            Odpowiednia temperatura w samochodzie

            Ważne, żeby nie zagrzać za bardzo w kabinie - działa to usypiająco, z kolei zbyt niska temperatura powoduje duży dyskomfort jazdy, co też nie jest korzystne. Warto uchylić okno, by zapewnić sobie lepszą cyrkulację powietrza.

              Pokaż komentarze (3)

              Autor: integrator 04/12/2007, 12:36

              36 pkt
              oceń pozytywnieoceń negatywnie  zgłoś do usunięcia

              Rozmowa z pasażerem

              Jedną z lepszych strategii jest rozmowa - oczywiście nie przez cały czas, bo się nie da :) Ale w sytuacjach krytycznych rozmowa zdecydowanie ożywia, a rozmówcy pozwala szybko się zorientować, kiedy kierowca "traci swoje właściwości" i potrzebny jest postój lub zmiana. Zamiast rozmowy można też śpiewać, szczególnie gdy jedzie się samemu :D

                Pokaż komentarze (2)

                Autor: integrator 04/12/2007, 12:36

                47 pkt
                oceń pozytywnieoceń negatywnie  zgłoś do usunięcia

                Pora dnia

                Zgodnie z badaniami największe prawdopodobieństwo zaśnięcia za kierownicą pojawia się między północą a 6, 7 godz. rano a szczyt zmęczenia przypada na ok. godz. 4 rano. W tych godzinach, zgodnie ze statystykami najczęściej dochodzi do wypadków.

                  Pokaż komentarze (0)

                  Autor: brevita 02/09/2010, 17:58

                  45 pkt
                  oceń pozytywnieoceń negatywnie  zgłoś do usunięcia

                  https://www.milionporad.pl/