Do świateł dotaczaj się na biegu

Nie na sprzęgle ani nie na luzie. W ten sposób hamujesz silnikiem i nie tylko nie spalasz nic (na biegu jałowym samochód spala benzynę, by podtrzymać obroty silnika - przy hamowaniu silnikiem wbrew pozorom nie spala nic), ale również oszczędzasz elementy układu hamulcowego. Będąc na biegu możesz też w razie niebezpieczeństwa błyskawicznie wykonać manewr wymagajacy przyspieszenia.

Autor: emtek, 28/08/2007, 13:46
Punktów: 75. Oceń tę poradę! oceń pozytywnieoceń negatywnie zgłoś do usunięcia

‹ powrót do tematu

Komentarze (8)

  • To jest akurat dosyć kontrowersyjne, bo nie wszystkie auta zachowują się tak jak piszesz, a kierowcy się dotaczają w żółwim tępie i denerwuje to jadących z tyłu :/
    sl500, 15/09/2007, 11:43

  • Fakt. Lepiej mniej wyhamować silnikiem i więcej hamulcami, niż tamować ruch za sobą
    integrator, 01/05/2008, 16:28

  • Bardzo niewygodne w większości samochodów. Wymaga dość wykonywania sporo dość uciążliwych redukcji biegów z jazdy dajmy 4-ką na trojkę, potem z 3-ki na dwójkę, następnie z 2-ki na jedynkę. A i tak ostatecznie trzeba wrzucić luz i hamować hamulcem. Jest to jazda dość szarpana (hamowanie coraz niższymi biegami), a więc mało komfortowa dla kierowcy i pasażerów.
    kacey, 20/12/2009, 16:49

  • Nie chodzi o aż taką redukcję :) Taka jazda faktycznie jest mało komfortowa dla pasażerów, ale redukcja o jeden bieg, lub zostawienie samochodu na aktualnym biegu i hamowanie dopiero w pobliżu świateł już nie powinna nikogo z podróżujących drażnić :)
    emtek, 08/08/2010, 11:59

  • jakoś nie sprawia mi to problemów o których pisze kacey wyrzej i moi pasarzerowie tez nie narzekaja
    mati, 19/12/2010, 20:12

  • Hamulce sie nie zuzywaja ale za to silnik tak. Na luzie by mialby niskie obroty a jak hamujesz na biegu to obroty rzna silnik jak podczas jazdy. Zastanowcie sie czy oplaca sie oszczedzic te dwie kropelki benzyny i hamulce kosztem zuzycia silnika.
    Novy, 17/02/2011, 00:04

  • Opłaca się, oj opłaca. Nikt nie każe redukowac z piątki na jedynkę. Łagodna redukcja oszczędza hamulce, paliwo, opony, silnik i środowisko. Dodatkowo pozwala na płynne przyśpieszenie kiedy podczas dojeżdżania włączy się "zielone".
    jastan, 17/02/2011, 08:23

  • Z tym dojeżdżaniem na biegu to bzdet. W niektórych nowych samochodach system sam odłącza napęd po zdjęciu nogi z gazu. Tak jak to było (z trochę innych powodów) w poczciwej Syrence. Tak zwane "wolne koło". Jak w rowerze.
    belmondo1956, 26/07/2014, 14:18

‹ powrót do tematu

https://www.milionporad.pl/