Co wziąć pod uwagę myśląc o otworzeniu firmy

Każdy kto myśli o założeniu własnej firmy zdaje sobie sprawę z faktu, że nie da się tego zrobić prowizorycznie i na chybcika. By przedsięwzięcie nie spaliło na panewce nieodzowne jest przemyślenie wielu aspektów, które wpłyną na jego rozwój i nie pozwolą mu zbankrutować.

Autor: molko, 01/12/2010, 22:37

Wybierz konkretną branżę

Dobrze przemyśl branże, w których przedsiębiorstwo będzie miało funkcjonować. Postaraj się jak najdokładniej określić wielkość rynku. Najlepiej niech będzie to poparte konkretnymi liczbami, opracowaniami oraz raportami. Im więcej szczegółów, tym lepiej. Zorientowanie na świadczenie konkretnych usług pozwoli na uniknięcie sytuacji, że firma zajmuje się wszystkim, czyli tak naprawdę niczym.

    Pokaż komentarze (0)

    Autor: molko 01/12/2010, 22:37

    47 pkt
    oceń pozytywnieoceń negatywnie  zgłoś do usunięcia

    Budżet na start i na lata

    Ustal budżet na rozpoczęcie działalność. Nie chodzi jedynie o sprawy związane z rejestracją, ale również o wydatki przeznaczone na zakup materiałów, maszyn czy towarów. Weź również pod uwagę, co może wydarzyć się na przestrzeni 2-3 kolejnych lat.

      Pokaż komentarze (0)

      Autor: molko 01/12/2010, 22:37

      39 pkt
      oceń pozytywnieoceń negatywnie  zgłoś do usunięcia

      Gdzie by się tu ulokować?

      Zastanów się nad siedzibą firmy, pomyśl nad tym jaka będzie jej najlepsza lokalizacja, uwzględnij koszty jej utrzymania.

        Pokaż komentarze (0)

        Autor: molko 01/12/2010, 22:37

        34 pkt
        oceń pozytywnieoceń negatywnie  zgłoś do usunięcia

        Tylko indywidualne podejście

        Twoje podejście do tematu nie może być powielonym wzorem. Inaczej postępuje się w przypadku otwierania baru, inaczej gdy chodzi o sektor usług. Z tego powodu wziąć trzeba pod uwagę zupełnie inne czynniki, które będą totalnie zindywidualizowane i nakierowane na nasze przedsięwzięcie.

          Pokaż komentarze (0)

          Autor: molko 01/12/2010, 22:37

          45 pkt
          oceń pozytywnieoceń negatywnie  zgłoś do usunięcia

          Przeanalizuj SWOT

          Przeprowadź analizę SWOT, która uwzględnia mocne i słabe strony Twojej firmy, szanse dla niej, a także zagrożenia. Pozwoli to na określenie strategii jaką powinna przyjąć firma być móc się rozwijać.

            Pokaż komentarze (0)

            Autor: molko 01/12/2010, 22:37

            47 pkt
            oceń pozytywnieoceń negatywnie  zgłoś do usunięcia

            Nie pamiętasz o ZUS? On pamięta o Tobie

            Nie zapomnij o składkach na ZUS. To kwestia, której z pewnością nie unikniesz. W końcu jak mawiał Benjamin Franklin – „nie ma nic pewnego na tym świecie oprócz śmierci i podatków". Ich niepłacenie wykończyło nawet Ala Capone. Oby z Tobą nie było podobnie.

              Pokaż komentarze (0)

              Autor: molko 01/12/2010, 22:37

              48 pkt
              oceń pozytywnieoceń negatywnie  zgłoś do usunięcia

              Pracownik też się przyda

              Pomyśl o tym jak szeroką będziesz prowadził działalność. Być może będziesz zmuszony zatrudnić pracowników, co wiąże się z dodatkowymi kosztami, które również trzeba uwzględnić. Zaplanuj także kto będzie odpowiedzialny za poszczególne działania. Każdy podwładny musi wiedzieć jakie ma obowiązki i co musi robić.

                Pokaż komentarze (0)

                Autor: molko 01/12/2010, 22:37

                45 pkt
                oceń pozytywnieoceń negatywnie  zgłoś do usunięcia

                Środowisko firmowe

                Należy też zidentyfikować środowisko, w którym firma powstanie: konkurencję, kontrahentów i klientów. To konieczność jeśli chcemy skutecznie walczyć o swój rynkowy byt.

                  Pokaż komentarze (0)

                  Autor: molko 01/12/2010, 22:37

                  38 pkt
                  oceń pozytywnieoceń negatywnie  zgłoś do usunięcia

                  Ile i za co

                  Zastanów się nad ceną poszczególnych towarów/usług. Musisz podjąć decyzję czy lepiej przyciągnąć całą masę klientów niską ceną, bądź też czy wysoką ceną przywabić mniejsze grono licząc na szybszy zwrot poniesionych kosztów. Wiele firm decyduje się na drugie rozwiązanie, bo produkt droższy może być łatwiej postrzegany jako „lepszy”.

                    Pokaż komentarze (0)

                    Autor: molko 01/12/2010, 22:37

                    48 pkt
                    oceń pozytywnieoceń negatywnie  zgłoś do usunięcia

                    Zysk vs. strata

                    Ponadto postaraj się oszacować zyski w okresie miesięcznym/kwartalnym/rocznym. Porównaj straty do zysków. Zastanów się także, co musisz zrobić, aby działalność stała się jak najbardziej opłacalna.

                      Pokaż komentarze (0)

                      Autor: molko 01/12/2010, 22:37

                      49 pkt
                      oceń pozytywnieoceń negatywnie  zgłoś do usunięcia

                      https://www.milionporad.pl/