Jak podnieść efektywność pracy z komputerem

Komputer poza dostarczaniem rozrywki może także bardzo ułatwić pracę. Na kilka prostych sposobów możemy podnieść naszą efektywność podczas pracy na komputerze.

Autor: Kir, 30/11/2010, 22:31

Sprawdź sprzęt

Zwróć uwagę na najsłabszy podzespół Twojego komputera. Może masz przestarzały dysk twardy, na którym już ledwo mieszczą się dokumenty? Może za mało pamięci ram? Być może słaby procesor czy karta grafiki? To niektóre z powodów, które mogą spowolnić działanie komputera, a Ty musisz cierpliwie czekać aż potrzebny program się załaduje.

    Pokaż komentarze (0)

    Autor: Kir 30/11/2010, 22:31

    40 pkt
    oceń pozytywnieoceń negatywnie  zgłoś do usunięcia

    Pozbądź się nie używanych dodatków

    Przejrzyj zainstalowane programy i pozbądź się tych, które mogą Cię rozpraszać w pracy. Przeszkadzać mogą różne animacje na pulpicie, czy niepotrzebne gadżety w pasku bocznym Windows Visty i 7.

      Pokaż komentarze (0)

      Autor: Kir 30/11/2010, 22:31

      34 pkt
      oceń pozytywnieoceń negatywnie  zgłoś do usunięcia

      Rozbuduj swój komputer

      Jeśli aplikacje długo się uruchamiają, a światełko na obudowie sugeruje ciągłą pracę dysku twardego, to oznaka, że trzeba dokupić więcej pamięci RAM. Jeśli dysk pęka już w szwach, też przyda się kupno większego (szczególnie dla pracujących nad obróbką grafiki czy innych dużych plików).

        Pokaż komentarze (0)

        Autor: Kir 30/11/2010, 22:31

        44 pkt
        oceń pozytywnieoceń negatywnie  zgłoś do usunięcia

        Unikaj tego, co Cię rozprasza

        Podczas pracy na komputerze często kusi zajrzenie na stronę portalu społecznościowego, czy ktoś do nas nie napisał, albo na sprawdzenie poczty e-mail. Generalnie jeśli Twoja praca nie wymaga dostępu do internetu, możesz nawet tymczasowo wyłączyć połączenie sieciowe, żeby zaglądanie na stronki nie kusiło. Wyłącz wszelkiego rodzaju gadżety przypominające o nowej poczcie, czy komunikatory internetowe, klienta IRC itd.

          Pokaż komentarze (0)

          Autor: Kir 30/11/2010, 22:31

          40 pkt
          oceń pozytywnieoceń negatywnie  zgłoś do usunięcia

          Organizacja danych a czas

          Dla lepszego wykorzystania czasu trzymaj potrzebne podczas pracy dane (np. kontakty, telefony, hasła, dane finansowe itp.) w jednym miejscu, np. w bazie danych czy arkuszu kalkulacyjnym.

            Pokaż komentarze (0)

            Autor: Kir 30/11/2010, 22:31

            35 pkt
            oceń pozytywnieoceń negatywnie  zgłoś do usunięcia

            Organizacja plików

            Organizuj swoje ważne pliki związane z pracą codziennie, żeby nie powstał wśród nich mały chaos, ani nic się nie zawieruszyło. Najwygodniej założyć na pulpicie osobny folder i tam wszystko wkładać.

              Pokaż komentarze (0)

              Autor: Kir 30/11/2010, 22:34

              52 pkt
              oceń pozytywnieoceń negatywnie  zgłoś do usunięcia

              Skróty do najczęściej używanych aplikacji

              Najczęściej używane programy, typu pakiet Office, najlepiej mieć na jedno kliknięcie, czyli utwórz skróty do tych programów w najwidoczniejszym miejscu na komputerze czyli na pulpicie.

                Pokaż komentarze (0)

                Autor: Kir 30/11/2010, 22:36

                46 pkt
                oceń pozytywnieoceń negatywnie  zgłoś do usunięcia

                Porządki na pulpicie

                Unikaj trzymania na pulpicie plików, których podczas pracy nie potrzebujesz, nie dość że mogą Cię rozpraszać, to wśród nich trudniej znaleźć te, które faktycznie są potrzebne. Jeśli trzymasz na pulpicie zapisane z internetu obrazki, filmiki, piosenki czy stare dokumenty, przenieś je do odpowiednio nazwanych folderów na twardym dysku.

                  Pokaż komentarze (0)

                  Autor: Kir 30/11/2010, 22:38

                  32 pkt
                  oceń pozytywnieoceń negatywnie  zgłoś do usunięcia

                  Automatyzacja powtarzanych czynności

                  Dla oszczędności czasu, możesz ustawić, by powtarzane przez Ciebie czynności odbywały się automatycznie. Np. jeśli otrzymujesz wiele e-maili od tego samego nadawcy, utwórz dla nich folder na poczcie i ustaw, by zostały do niego automatycznie przenoszone. Utwórz szablony dla często tworzonych przez Ciebie dokumentów. W arkuszu kalkulacyjnym bardzo pomocne okazują się makra, które wykonują kilka czynności pod rząd, oszczędzając Ci wielokrotnego klikania tu i tam.

                    Pokaż komentarze (0)

                    Autor: Kir 30/11/2010, 22:41

                    41 pkt
                    oceń pozytywnieoceń negatywnie  zgłoś do usunięcia

                    Wygoda pracy

                    Zadbaj o wygodne warunki do pracy. Wygodny fotel, przestronne biurko, które pomieści notes na notatki, przybory biurowe i kubek z kawą. Ustaw klawiaturę i myszkę wobec wysokości fotela tak, aby pisanie nie nadwęrężało Twoich nadgarstków, ani nie powodowało zaraz bólu pleców i karku. Dodatkowo pomyśl o odpowiednim ogrzewaniu pokoju (szczególnie w zimie) czy odpowiednim wietrzeniu, żeby pracowało się przyjemniej, stąd też i efektywniej.

                      Pokaż komentarze (0)

                      Autor: Kir 30/11/2010, 22:46

                      41 pkt
                      oceń pozytywnieoceń negatywnie  zgłoś do usunięcia

                      https://www.milionporad.pl/