Google AdSense - porady
Jednym z najskuteczniejszych sposobów na spieniężenie prowadzonej przez siebie strony internetowej jest reklama kontekstowa. Google ze swoim programem reklamowym zdobył pozycję niekwestionowanego lidera w tej branży i większość wydawców stron korzysta właśnie z ich usług.
Jednak sama rejestracja i umieszczenie reklam na stronie w paru miejscach często nie przyniesie zadowalających dochodów. W ogóle, umieszczenie reklamy na stronie www to nie jest sposób na szybki i duży zarobek. Potrzeba dużo pracy, żeby strona rzeczywiście zaczęła zarabiać. A znając parę tricków można zwiększyć lub nawet pomnożyć swoje dochody. Oto kilka wskazówek właśnie na przykładzie programu Google AdSense.
Autor: reaktor, 10/05/2008, 20:28
Twórz strony o modnej tematyce
Jeśli Twoja strona mówi o czymś, co jest teraz na topie, reklamodawcy chcący trafić ze swoim topowym produktem do klientów generalnie będą płacić więcej (lub dużo więcej) za kliknięcia w ich reklamy. Czyli bardziej opłacalna będzie strona o nowinkach wśród sprzetu RTV czy elektronicznych gadżetów, niż o przysłowiowych jedwabnikach.
0
Postaraj się stworzyć stronę niszową
Strony o tematyce bardzo ogólnej otrzymują reklamy również o tematyce ogólnej. Im bardziej wyspecjalizowana w danym temacie jest Twoja strona, tym bardziej trafne reklamy się na niej znajdą i zazwyczaj tym więcej zarobisz. Strona stanie się też wartością samą w sobie, jeśli ludzie będą mogli znaleźć na niej to, czego nie ma nigdzie indziej, a dla Ciebie to tylko dobrze. Jeśli dasz Internaucie to, czego chce, masz duże szanse że do Ciebie wróci lub poleci Twoją stronę innym!
0
Przestudiuj "Heat Map" strony internetowej
Heat Map to opublikowany przez Google schemat typowej strony internetowej z zaznaczeniem miejsc, gdzie najczęściej pada wzrok Internauty. Warto poznać ten schemat, żeby nie umieszczać reklam tam gdzie nikt nie patrzy! Jest też specjalny schemat dotyczący dotyczący forum dyskusyjnego.
0
Postaraj się maksymalnie wtopić reklamy w treść
Wtopienie reklamy w zawartość strony prowadzi do znacznego wzrostu liczby kliknięć, ponieważ ludzie są mniej świadomi tego, że klikają w reklamę a nie w zwykły link. Jeżeli używasz czarnej czcionki do treści i czerwonej do linków, ustaw analogiczne kolory dla reklam: czarna treść, czerwony link i nagłówek. Bloki reklam umieszczaj blisko treści, lub nawet wewnątrz treści, np. między paragrafami.
0
Eksperymentuj z umiejscowieniem i kolorami reklam
Eksperymentowanie z formatem, wyglądem i umiejscowieniem reklam pozwoli Ci praktycznie ocenić skuteczność poszczególnych czynników. Zmiana miejsca wyświetlania reklam spowoduje także, że ludzie nie będą automatycznie omijali pewnych miejsc na Twojej stronie pamiętając, że są tam reklamy. Bo jak je przesuniesz w inne miejsce, to już ich tam nie będzie i poajwią się tam, gdzie wcześniej ich nie było :) Zmiana kolorów, choć może się to wydawać naciągane, również może wpłynąć korzystnie na zarobki. Pamiętaj także, że to co jest skuteczne na jednej stronie, niekoniecznie będzie skuteczne na innej.
0
Umieszczaj reklamy tak, by były widoczne bez przewijania strony
Nie zawsze Internauta przewija stronę by zobaczyć co jest dalej. Jeżeli reklama znajduje się poza obszarem widocznym od razu, szanse na kliknięcie maleją conajmniej o tyle, o ile mniej Internautów przewinie stronę.
0
Odpowiednio rozmieść jednostki reklam w kodzie strony
Jednostki najskuteczniejsze powinny znaleźć się w kodzie HTML jako pierwsze (nie na samym początku kodu, ale przed innymi jednostkami). Te jednostki które są w kodzie jako pierwsze dostają najlepiej płatne reklamy. Możesz użyć CSS do odpowiedniego umiejscowienia reklam na stronie.
0
Używaj kanałów (channels)
Kanały pozwalają Ci dokładnie śledzić każdą jednostkę reklamową na Twojej stronie. Używając kanałów dowiesz się, które konkretnie jednostki reklam na stronie są najskuteczniejsze, na których podstronach reklamy przynoszą najwięcej zysków itp.
0
Zrezygnuj ze słabych jednostek reklam
Jeżeli zaobserwujesz, że któraś jednostka reklam przynosi marginalny dochód, możesz ją usunąć i spożytkować to miejsce na coś innego - inną reklamę lub program partnerski.
0
Używaj jednostek linków (link units)
Jednostki linków nie wyświetlają reklam, tylko słowa kluczowe. Dopiero po kliknięciu w słowo kluczowe Internauta otrzymuje listę reklam (podobną do wyników wyszukiwania) i dopiero po kliknięciu w taką reklamę otrzymujesz pieniądze. Skomplikowane? Może, ale wąski pasek umieszczony np. pod nagłówkiem strony wygląda jak linki nawigacyjne, więc klikalność może być wcale nie taka mała.
0
Działaj zgodnie z regulaminem!
Jeśli chcesz się bawić w zarabianie pieniędzy tą drogą, musisz działać w zgodzie z regulaminem. Google ma swoje skuteczne sposoby na oszustów. Naprawdę ma. Nie klikaj w swoje reklamy i nie zachęcaj nikogo do klikania. A jeśli zastanawiasz się, czy umiejscowienie reklam na Twojej stronie jest zgodne z regulaminem zawsze możesz do nich napisać.
0
Postaraj się o dużą ilość dobrej treści na stronie
Dużo dobrej i rzetelnej treści to same korzyści:
- lepsze postrzeganie strony przez Internautów i w konsekwencji więcej wejść
- lepiej dostosowane reklamy
- więcej podstron i więcej możliwości wyświetlenia jednostek reklam.
Wszystko to po zsumowaniu daje główną korzyść: więcej kliknięć. A im więcej kliknięć tym więcej pieniędzy dla Ciebie!
Kontroluj też czy ktoś nie kopiuje nielegalnie Twojej treści - do tego służy Copyscape.
0
Na bieżąco dbaj o stronę i wciąż nad nią pracuj.
Każda strona pozostawiona sama sobie prędzej czy później umrze śmiercią naturalną i tyle będzie z zarabiania na niej. Trzeba na bieżąco pracować: rozwijaj i uzupełniaj treści, dodawaj co jakiś czas coś nowego, dbaj o estetyczny i wyróżniający się wygląd, wymieniaj się linkami, optymizuj pod kątem wyszukiwarek.
Nie wierz w mity, że po umieszczeniu reklam pieniądze same się zarobią! Internauci, dzięki którym zarabiasz, muszą mieć powód żeby wrócić (lub w ogóle wejść) na Twoją stronę.
0
Zbadaj bardzo dokładnie zawartość strony
Treść strony to nie tylko artykuły, teksty czy zdjęcia. Robot Google czyta treść całej strony - także tytuł, kolumny boczne, menu nawigacyjne, stopkę, alternatywny tekst przypisany każdemu obrazkowi. Jeżeli otrzymujesz mało trafne reklamy, być może tutaj leży przyczyna - sprawdź jakie słowa znajdują się w obszarach "poza treścią", usuń je i dodaj inne, które będą jak najbardziej zgodne z tematyką strony. Skorzystaj też z tzw. kierowania na sekcje.
0
Nie formatuj wszystkiego na stronie używając CSS
Niektóre tagi HTML są ważne dla robota AdSense, wskazując mu szczególnie ważne elementy strony, np. nagłówki czy wyróżnienia w tekście, i co za tym idzie, szczególnie ważne słowa kluczowe. Te tagi to m.in.: <h1>, <h2>, <b>, <i>, <u>, <strong>.
0
Nie umieszczaj reklam na pustych stronach
Jeżeli strona jest pusta, robot Google nie będzie w stanie określić jej tematyki i będziesz otrzymywał reklamy "z czapki", a nie reklamy odpowiadające treści. Nie ma to najmniejszego sensu, więc lepiej sobie darować - jednostki reklam umieść dopiero, gdy na stronie znajdzie się odpowiednia ilość treści i gdy pojawi się na niej ruch.
0
Jeszcze raz: nie klikaj w swoje reklamy
I nie namawiaj nikogo do klikania - ani znajomych, ani odwiedzających stronę. To jest proszenie się o kłopoty!
0
Umieść na stronie wyszukiwarkę AdSense
Wyszukiwarka to dodatkowa funkcjonalność (jeśli jeszcze jej nie masz) i kolejna możliwość wyświetlenia reklam - na stronie z wynikami wyszukiwania.
0